onsdag 3 november 2010

Via Dolorosa

Via Dolorosa - Smärtornas väg, jag tolkar det som att Jesus hade hälsporre.

Darlings! Idag har jag varit allmänt gnällig. Främst har jag ont i hälen, det börjar bli alldeles för tjatigt nu. Vafan jag har geléinlägg och stretchar och gör tåhävningar. What more do you ask of me??? Ge mig en kortisonspruta rätt in i hälen.nu. Tjoff bara så var det klart!

Vidare på min golgata genom dagen hade jag tvättid. Jag gjorde mitt bästa för att eftermiddagssova bort den. Tyvärr vaknade jag i tid.
Lite tur iofs för alla kläder var något såpass lortiga. Bara de oskönaste kvar så som ett par självkrympta jeans och såna där osköna kortsockar som man har på sommaren men förfryser anklarna i på vintern. Och med vinter menar jag den del av året som inte är juni juli och augusti. (Är det en låt med Gessle?) (spypaus i fall det är en låt med Gessle).

Jag har även stört mig på ett reportage i hyresgästföreningens tidning om en inredare som heter Lulu Carter. Jag tänker inte sköjja om namnet för ni skrattar nog redan. Lulu är i alla fall inredare för Äntligen Hemma! - ett ypperligt skäl att aldrig kolla på tv kallar jag det programmet. I alla fall så berättar journalisten fnissnödigt om Lulus fyra i Stockholms innerstad där de blir insläppta av städhjälpen. Tips till Lulu: Skaffa mindre lägenhet så kan du nog fan städa själv. Så det så. Dessutom undrar jag hur jävla representativ Lulu är för hyresgästföreningens medlemmar. Okej det var inte ett reportage i Sukiyaki-klassen men irriterande ändå.

Oh jag måste länka till sukiyaki rip-offen. Bästa dissen sedan Ohlys sminkvägran.

Nä men annars går det framåt i livet. Madrassen som åt upp mitt golv är numer slugt inkilad mellan sängen o väggen och lilla bordet är så göllit så jag dör.

Ciao-ao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar