onsdag 15 december 2010

Torsk på Tromsö

Skrev ett asagrymt inlägg om Tromsö men tyvärr åt internet upp det. Onda onda Tele 2 och dess undermåliga bandbredd. Skitbolag.

Tromsö var tjockt nice. Som Haga i Göteborg fast snöigt. Utom där de hade värmeslingor i trottoaren, där var det snöfritt, helt sjukt faktiskt. Dessutom ligger det på en ö omgiven av höga fjäll. Golfströmmen gör att havet inte fryser utan ligger öppet och därför finns det en förtjusande hamnstad där det annars bara skulle finnas isbjörnar och kaskelotter och måhända en tokig naturfotograf.
Biblioteket är dock hypermodernt, påminner om operahuset i Sydney.

 Norweigan Air tappade bort mitt bagage mellan Oslo och Tromsö. Attans koskit där var ju allt smox jag hade med mig. Lyckligtvis anlände det 7 timmar efter mig så vi fick en konjak till kaffet.
 Verdens dödligaste bryggeri.

Vi pulsade i snö på dagarna och drack vin på nätterna. Jag fick även åka fjällhiss. Eller lift kanske det heter? Anyhoo det var också kul. Fjäll är väldigt vackert. Särskilt om man kan sitta på ett fik och dricka kaffe och titta på det.
Att gå ut i Tromsö.

Såhär tre dagar senare känner jag att jet-lagen börjar släppa. Nu är istället mitt stora problem en granne som har nån sorts hang-up på mig. Jag vill ju bara vara ifred hur svårt kan det vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar