måndag 24 oktober 2011

Måndag Mayhem

Älskade!

Idag skulle jag träna med Marika kl 13. Lyckades sova så länge att jag fick erkänna min slackerness och fördröja tiden. Men sen hojade vi glatt till Friskis.

Crosstrainern var outhärdligare än vanligt så det blev bara 8 minuter men eftersom jag blir varm och svettig på 2 minuter kan jag inte se problemet.
Härligt att ha Marika med sig. Vi hängde jättemycket i killrummet med de fria vikterna och jag var mycket starkare i biceps än vad jag trodde. Jag fick även undersökt den underliga maskinen man vevar på med armarna. "Keep Crankin" står det på maskinen. Undrar om det har något att göra med den där drinken som lil Jon dricker?
Skitkul med en träningskompis! Mycket lättare att våga testa maskiner och känna styrkan att köra lite extra.
Jag kör plankan efter passet. Det är skitsvårt för jag orkar liksom inte hålla upp kroppen. Jag har så mycket kroppsvikt i relation till armmuskler. Idag lyckades jag med 10 sekunder och sedan vila sedan 10 till. Om någon har ett bra tipps på hur man tränar bålen effektivt eller någon annan form av planka så tar jag tacksamt emot.
Anyhoo sen gick vi hem och åt korv med bröd som värsta barnkalaset. Mycket fint.
Nu har jag duschat Saskia, hon hälsar att det var helt onödigt för hon hade redan tvättat sig. Väldigt lögnaktiga hundar de där staffarna. Tyvärr har hon parkerat sig i sängen i högen med ovikt tvätt men jag orkar inte riktigt gör något åt det nu.

1 kommentar:

  1. Mitt tips: benlyft. Ligg på rygg, med armbgarna i och lyft benen. Det är sjukt jobbigt bara att hålla dem lyfta. Kan med fördel göras som tabata, alltså 20 sekunder aktivitet, 10 s vila- upprepa 8 gånger!

    SvaraRadera