fredag 30 december 2011

Också ett nyår

Min plan att åka bortom all ära och redlighet - närmare bestämt till Ramhult - gick om intet. Jag har fått influensa och firar av 2011 med svettningar och hosta. Lika bra. Min skotträdda hund ska få sova sig igenom ett nyår på en strictly chemical basis.

Bonus i det hela är att jag åkte hem till föräldrarna igen och blir grundligt bortskämd med hundpassning och chokladglass och jag vet inte vad. Den sekundära sjukdomsvinsten står högt i tak och det är en riktig höjdare att bli så här ompysslad det säger jag bara.

Jag har nu varit på västkusten i 14 dar och det har varit jättefint men nu har jag hemlängtan. Ni vet, min egen säng, min egna smutsiga disk och det vanliga livet. Det är så det ska kännas, det är lite halva poängen med att åka bort.

Det var skrämmande varmt och soligt här i början men nu har ett redigt skitväder med regn och vind varat i flera dagar. Skönt ändå, jag vill ju känna igen mitt Göteborg.

Tänker mig en vilsam nyårskväll med god mat och Ipren i stället för skumpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar