måndag 30 januari 2012

Kung Bore ryter till

Fy attans nu är det kallt. Verkar som den hittills väldigt mesiga vintern hämnas i februari som vanligt. Jag skulle vilja ha rånarluva när jag cyklar till skolan, tror ni det kan vara något. Det finns annars risk att jag förfryser kinderna och kommer se görlöjlig ut resten av mitt liv.

Nämensåatte skolan är bra och jag är bäst i största allmänhet.
Jag har allvarliga funderingar på att lära mig riktig fingersättning på tangenterna och flytta till wordpress. Krillis säger att jag måste ha Twitter också och han är ju IT-entrepenör så han borde ju veta. Jag får väl skaffa det då, det är ju annars min grej att vara sist med det senaste, fast detta får väl ändå räknas som ganska sent.

Det ryktas att Maria Sveland ska till Moriskan nästa tisdag, det måste jag gå på tror jag bestämt. Hennes bok Happy Happy ligger högt upp på min att-läsa-lista. Den finns säkerligen på skolans formidabla bibliotek. Bibliotikarier är rekorderliga människor, de kan man lita på.

Jag är nämligen på den sista boken i Game of thrones-serien. Eller A song of ice and fire som den heter egenkligen. Jag har varit gramse över att Tyrion och Daenerys inte var med alls i fyran så det hoppas jag ska jämna ut sig i sista boken. Annars är det spännande böcker om än lite väl detaljerade stundtals. Jag kan ju känna att jag inte behöver veta vad alla de 450 olika riddarhusen har för vapensköldar, de viktigaste 75 räcker gott och väl för mig. Alltså egenkligen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar