tisdag 17 januari 2012

och välkomna till HAJK

Dag två i studentlivet gick utan några större missöden. Igår vimsade jag runt en väldig massa och letade efter sala, idag hade jag i alla fall skuggan av ett humm. Däremot var jag helt snett ute när jag skulle hitta min danskaklass, den gömde sig högst upp i A-huset, det kunde man ju gett sig fan på. Jag ser verkligen fram emot att lära mig det danska siffersystemet en gång för alla.

Idag hävdade jag också att jag läser danska för att jag tittade på "Bamse og den lille kylling" när jag var barn, det är nog inte riktigt sant men man fick in danska kanaler i Göteborg när jag var liten. Nu har jag ingen teve längre men jag får väl titta på danska gangsterfilmer med Kim Bodia och se glad ut. Såg ni Bron förrexten? Rackarns bra serie. Plus den var härligt brungult 70-tal i färgerna och utspelade sig till stora delar på i kvarteren runt Ivögatan. Där har man ju yrat runt en del i sina dar så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar