onsdag 7 september 2011

Liksom himla odramatiskt.

Jaha då har jag varit arbeitsloos i två dagar. Känns inget speciellt. Klart jag skulle lika gärna kunna vara bara lite långledig. Känns lite tomt och overksamt om dagarna.

Anyhoo. Jag var och träffade Arbetsförmedlaren. Hon var effektiv som vanligt. Som jag fattar det ska jag bara ligga lågt tills hon har ringt och kollat grejer. Eller nä, jag ska titta på platsbanken för inspiration också. Det är ju en motsägelse i sig men skit samma.
Sedan får jag aktivitetsstöd fast jag är berättigad a-kassa. Mystiskt. Å ena sidan sparar jag mina dagar å andra sidan kan jag avkrävas aktivitet. Jaja, jag sitter still i båten tills det börjar gunga ordentligt.

Idag slängde jag teven. Med prima hjälp av Sara, thanx MKB för elektronisk återvinning. Väldigt skönt men nu är det liksom ett hål i min inredning. Verkar inte bättre än att jag är tvungen att loppisfynda något litet rart bord som piffar upp det hela. Eller möbla om helt. Eller måla om. Ack ja det arbetslösa lifvet. Då rakt för mycket dötid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar