torsdag 20 oktober 2011

Gällande träning

Nu tror ni lanske att jag bara tänker blogga när jag tränat men icke!
Så jobbar inte jag.
Idag ska vi prata lite generellt om träning. Till exempel om träningskläder. Är man hemskt redig kanske man tvättar sina lasor efter varje pass men om man är rörelseekonomisk (lat) som jag och dessutom bara har en sport-bh kan man med ett enkelt lukttest komma fram till om man måste tvätta eller om det är bara att köra på så att säga.

Du luktar helt enkelt på berörda plagg och om det luktar mer tvättmedel än parmesanost så är det ok att använda. Ibland måste man kanske träna i sina parmesanplagg. Sånt är livet. Då rekommenderar jag att köra fis-stirret. Ni vet; om man fiser i kön på Ica kan man glo surt på den bredvid. Funkar lika bra för att dribbla bort parmesankällan.

Annars tycker jag att man ska ha snygga kläder. Ja du tränar säkert lika bra i din fådda gratiströja från ditt elbolag men det är inte lika roligt. Jag brukar även ha särskilda accessoarer så som fräna handskar och flaskor. Det piggar upp. Yta är mycket mer än du tror.

Jag har alltid handduk eftersom jag är ett svetto. Det hade ju varit fint om män som tränar också hade den självinsikten men tyvärr roar sig gymhannar ofta med att regna svett på alla maskiner. Och då ska vi tänka på att män har 20% högre inkomst än kvinnor så de borde bli ett gäng handdukar tycker jag.

Precis som det är viktigt att träna är det viktigt att vila. Samt att räkna in grejer som är som att träna t.ex. knulla, städa och flytta. Flytta mi gaaad där snackar vi intensivpass.

Nu ska jag vila lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar