onsdag 26 oktober 2011

Hopp och lek

Idag gick jag på ett medelpass. Första hopp-och-lek-jympan sedan foten ballade ur. Medelpass på Friskis innebär: Uppvärmning, töj-o-sträck, styrka, kondition, balans, styrka, kondition, nedvarvning och stretch. Hela rasket tar en timme och är helt okej om musiken är bra. Det var den idag, jag kan varmt rekommendera Maggan kl 17.30 på onsdagar. Väldigt omagganaktig musik säger fördomsfulla jag.

Hursomhelst var det väl inte jättebra för foten, det mesta gjorde himla ont även om jag undvek hopp och bara joggade försiktigt på stället, tror jag håller mig till styketräning och kanske yoga tills det blivit mer ordning.

Nu sysslar jag väldigt mycket med ris och kyckling, tror tyvärr att jag gjorde en miss med vitpeppar. Jag tror helt enkelt inte att jag gillar vitpeppar så himla mycket. Eller så överdoserar jag?

Idag har jag även varit hos Sir Harvey Ribbentrop Madmartigan och tejpat foten, ja ni vet min sjukgymnast. Först såg jag honom stå och prata med en tokig gubbe i väntrummet. Gubben såg ut som någon sorts blandning mellan en karaktär av Per Oscarsson och professor Kalkyl. När det blev min tur sa Harvey att han inte visste vad han skulle säga om farborn och jag sa att det var okej för jag hade inte hört vad han sa. Fast jag hörde iofs valda delar som hade att göra med kvinnor, sex, frigöra energier och alternativa behandlingsmetoder. Observera att detta inte var en patient utan bara en random kåt 90-åring i khakikostym som glidit in på Abels Rehab för att snacka lite.
Asså folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar