söndag 16 oktober 2011

Träningsblogg

En av min blogginspirationskällor är Kakan Hermansson och hon har ju kört på att göra sin blogg till en modeblogg. Jag vill inte vara sämre och därför ska jag börja träningsblogga.
Världen behöver en träningsbloggare som jag. I grunden ganska lat och osund men tycker ändå att träning har sina poänger.

Min sjukgymnast, Sir Henry Gemüse Pomeroy, tyckte att det kunde vara en god idé att träna.
-Jaja sa jag och sen gjorde jag inte det. Ni vet som man lovar tandläkaren att flossa morgon middag kväll men sen skiter i det. Sen fick jag ju inget återbesök (ni vet pga av tejpbristen) och jag är ju inte den som inte ser Guds finger peka så att säga. Alltså gick jag och tränade i tisdags och jag fann att det var gott så jag körde torsdag och söndag med.

Mitt träningspass ser ut såhär:
10 minuter Crosstrainer som uppvärmning.
OM feckin G vad det är tråkigt med Crosstrainer, dock lite roligare än motionscykel som verkligen får mig att falla död ner av boredom. Jag brukar köra på 5:an, idag körde jag 12 minuter på 7:an för det är Viktigt med Utmaningar!
Sen dönar jag runt på maskinerna enligt Disas Bonanzametod. Disa säger att man ska träna på så mycket olika sätt som möjligt för att få utt maximalt. Så istället för att köra 3 x 12 på alla maskiner sådär lite halvjobbigt så kör jag kanske 20 lätta och sen 5 astunga osv. Det här med vila mellan repsen tycker jag är lite tråkigt så då brukar jag göra en annan maskin. Förslagsvis då för en annan kroppsdel.

Sen stretchar jag, det gillar jag så det gör jag ordentligt. Särskilt sträcka ut sätet. En gång när jag tränade med Marika vände hon sig till mig när vi stretchade sätet och sa: Detta är snudd på erotiskt. Hehe. Idag var det två thaiboxare som stretchade samtidigt som mig. Jag må ha överrörliga leder men jämfört med dem kan jag ju bara gå och lägga mig, det var splitt och spagat om vartannat, gärna i kombination med någon sorts sid sit-ups.
Nähä nu får det vara färdigbloggat för nu måste jag äta.
Som återhämtning efter träningen drack jag en Coca, lönt att vara nyttig.
Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar