onsdag 2 november 2011

wiiiiih!

Tjära lyssnare!
Jag glömde att träningsblogga i måndags därför kommer här en kort resumé:

Hela Friskis panikvarmt och fuktigt. Antingen hade de stängt av ventilationen eller så var alla bastuna på full patte med öppna dörrar. Crosstrainer görtråkigt som vanligt, (Linda säger att det är för att det är konditionsträning som det är så trökigt. Tänker att cykelturer är ett bra komplement för mig som är låghalt och besynnerlig. ) i alla fall bara 5 minuter crosstrainer och tur var väl det. I killrummet med de fria vikterna luktade det katastrofalt mycket svett. Kanske pga av icke fungerande ventilation/bastuvädring. Ett tips till alla män: man kan duscha och använda deo. Ett tips till: Om träningskläderna inte längre luktar parmesan utan hästskit så är det faktiskt inte OK längre.
Förutom den generella svetten så klarade jag plankan 10 sekunder till och det var gött sedan gjorde jag den där höftlyften jag fick tips om på förra inlägget och den var på alla sätt smärtsam och bra.

Igår cyklade jag till Erikshjälpen via Rosengård, jävla fin cykelväg. Annars cyklar jag ofta på trottoaren på Lantmannagatan eftersom där sällan går någon och bilister är ett mordiskt släkte. Bilar är hårda - cyklister är mjuka som den gamla dängan säger. På loppisen köpte jag en prima bäddmadrass för 250 pixilorer. Linda krävde att jag skulle tvätta och vädra den men jag litar på renligheten hos de kristna och bara bäddade den direkt. Min förra bäddmadrass var en halv millimeter tjock och nopprig samt gjort för en 140-säng, den gled mest omkring och var rälig. Nu sover jag som en drottning och det är ju en jävla tur med tanke på hur mycket jag sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar