tisdag 29 november 2011

Har du BOARN!?!?!?

Kära åkerspöken!

Eftersom Jesus är död och tomten inte finns (eller om det var tvärtom) så blir det ingen jul i år.

Äsch ba skoja, klart det blir. Jag tänkte ta mig an julen lite som en extremsport i år.
Till exempel ska jag inte handla några klappar innan den 19:e och det ska endast ske på köpcenter en timme före stängning. Jag ska även tilltala varje kassör med
-Hejiiiii! Har du boarn? i bästa Gulletussastylee sen får vi se vem som bryter samman först.
Nu ligger jag ju så bra i framkant här med adventsbestyret. Det tog för övrigt 3 dagar att röja upp det jag drog fram i lördags.

Julpynt är också extremsport. Hänga upp en smixig ljusslinga i form av snöflingor som trasslar in sig i varann ståendes på en vinglig pall kräver sin kvinna ska jag säga. Ack, all denna förspillda kvinnokraft.
För att kompensera har jag inte gjort något alls i dag. Sen gick jag och drack kaffe med Carro och sen gick jag hem och gjorde ingenting. Nu har jag diskat, ja och snart är det väl dags att knyta sig. Hur jag har haft ett dagligt arbete en gång kan jag inte för mitt liv begripa. När ska man hinna det liksom? Jag har ju en blogg att skriva herregud.

Jag har dessutom ett bekymmersamt inredningsproblem. När jag var tejpad på ena foten skulle jag raka benen en dag och stödde då nämnda fot på wc-locket. Resultat: jättemycket tejprester som inte går bort som en grå blaffa på det vita locket. Hur får man bort det? Skriv in och tipsa så får ni en gratis kontaktannons som jag freestylar.

4 kommentarer:

  1. Har du provat nagellacksborttagning?

    SvaraRadera
  2. Men förstör det inte toasitsen?

    SvaraRadera
  3. Fett
    Smörj in med fett - lat va i 12 timmar - ta bort, klistret följer med.

    ;)

    SvaraRadera
  4. Fett alltså, jag ska göra ett försök!
    ;)

    SvaraRadera