måndag 21 november 2011

Apa Papa

Nu var det ju 100 år sedan jag skrev något så nu får jag skriva något.
Jag är ju arbetslös som bara den. Jag har färgsorterat mina böcker och dvd-filmer.
Så arbetslös är jag. Det är inte så dumt som man skulle kunna tro.
Jag har även titulerat mig, eller Lotta på Vild@Art har titulerat mig. Snyggt som fan blev det även om jag nu kommer få sitta i Skuldfällan på teve och göra avbön för att jag tatuerar mig fast jag är arbetslös o allt.
Närå. Jag har redan levt på ris och linser eftersom jag inte visste om jag skulle få sjukpenning eller inte så den gaddningen var intjänad och klar.
Det blev en schimpans eftersom jag älskar schimpanser. När jag var som sjukast i min depression klarade jag inte av att se på något på teve. Inte på nyheter eller film, allt var liksom otäckt och för hårt. Så jag tittade endast på Rallarsving och Monkey Business på Animal Planet. Schimpanserna där var fritagna från olika typer av fångenskap och satta på rehab i en jättepark. Okej föga realistisk bild av schimpansernas liv i det vilda men det var mjukt och snällt och jag föll för kusinernas vackra intelligenta ansikten. Så nu har jag en fin apa på vänster överarm.
Jag tänker dock inte tatuera in Musse och Andreas även om deras program var jättegulligt och de säkert är lika snela som schimpanser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar