måndag 7 november 2011

Mobilblottare

Har varit i Kalskrrona i helgen, Blekinges pärla. De pratar roligt men drygt. Hängde ut med Sara och Kasper 5 år. Kasper införde handmatning av torrfoder till hund. Känner att jag får lite svårt att leva upp till denna nya härliga vana. Jag fick även lära mig spela Rövskägg, till min stora besvikelse hette spelet egentligen Rödskägg. Vad är det för mening med barn om man inte får lära dom fula ord jag bara frågar? Jag förlorade stort i Rövskägg hursomhelst för man skulle knacka vid visst antal kort och det glömde jag naturligtvis varje gång.

På tåget upp till Karlsruhe stötte jag på en mobilblottare. Helt utan hänsyn till att hon befann sig på offentlig plats redogjorde tjejen bredvid mig på tåget för läget i hennes kompis förhållande. Tydligen jobbar han jättemycket och när han är ledig vill han bara spela dataspel. Alltså typ samma som alla Sveriges heterosexuella parrelationer. I vilket fall hade båda funderat på att göra slut. Fast nu skulle de ta det lugnt ett tag och bara vara. Men hon visste inte hur länge hon tyckte det var värt och det kände som att det bara var hon som kämpade för relationen. Alltså typ som i alla Sveriges heterosexuella parrelationer.
Jag tycker hon ska göra slut, ni får gärna skriva in och säga vad ni tycker. Bästa svar vinner en handdrejad skål av yours truly som man kan ha flingsalt i.

I morogn ska jag träna och sen ska jag berättta om hur det gick.
Tjingtjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar