lördag 9 april 2011

Första vackra dan i maj fast i april då

Idag gick jag en längre morgonpromenix med hunden bafatt det är skönt när det är helg och ingen stress. Jag gick via Uddeholmsparken, alltså gräsmattan vid Lönngården som är döpt med sedvanlig Malmöhybris. Där träffade jag några utlevade vivörer aka fyllon som undrade om jag hade en krona eller åtminstone en cigg.
-Nä jag har bara bajspåsar, sa jag-
- O nej, de kan vi ju ente röga, sa vivörerna och gick vidare.

Så sant som det var sagt.

Annars har jag inte gjort många knop, idag. Jag kan inte sköta mina hushållsgöromål med mitt trasiga finger och det är ju Jättesynd. Verkligen.
Jag åt hämtmat från restaurang Sibylla vid väggen med Linda. Det var fint och soligt och kallt om röven som det ska vara på våren. Det drällde möllanindivider överallt. Lite fint men ändå skönt att inte bo där.
Det var alles, klart slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar