tisdag 12 april 2011

VAOO i cyberdejtingvärlden


                                          -Hej - jag är en sur internetkille


Ja herre min lille jeremias.
Jag har reggat mig på en dejtingsajt. Igen.
Jag känner att jag platsar som Christer Pettersson på Nobelmiddagen. Närå inte riktigt, men nästan.

Jag kan ju inte hjälpa att jag är totalt ointresserad av Thailand, bergsklättring och tv-spel. För att inte tala om personer som på allvar beskriver sig själva med: Fötterna på jorden och glimten i ögat, söker en tjej med skinn på näsan. 4 real? 4 real.

Mitt senaste är att jag retar mig på hur män går till väga. Jag tycker att det säger en hel del om könsroller och vem som drillas i social kompetens.
1. De skriver en intetsägande, klyschig presentation och kompletterar med en dålig bild.
2. De skriver hejvilt till olika fruntimmer utan att bry sig om att läsa deras presentationer.
3. De blir aggressiva när dom får korgen
4. Som lök på laxen använder dom det gemensamma utrymmet för att gnälla om hur dåliga och oseriösa alla tjejer är.
Väldigt sexig stämmning.
Jag är ju skitjobbig så jag skriver till kundtjänst och ber dom ta männen i örat eller åtminstone förmedla lite verklighetsförankring men jag tror inte jag ska förvänta mig för mycket.

Fast alla är inte så, det går att hitta likasinnade katter bland hermelinerna. Jag tycker att det är roligt och spännande också. Folk på dejtingsidor är väl som folk är mest, många är trökiga men några är jättebra.
Jag är också jävligt jobbig på många sätt.
Fast jag är garanterat inte tråkig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar