onsdag 20 april 2011

Nu blommar löken

Tjena alla monsterdiggare

Igår gick jag på vårpromenad på Rasmusgatan, där blommade löken på alla tänkbara sätt. På Sevedsplan träffade jag två donnor från någon myndighet som var ute och kontrollerade hundägare. Jag vill säga att de kom från Länsstyrelsen men det är inte alls säkert. (en gång ansökte jag om lämp hos Försäkringskassan, jag och Babylon ha kommunikationssvårigheter).
Alltså de hade varit hemma hos någon och kollat läget, de var inte ute och haffade folk i största allmänhet. Mitt ekipage fick i alla fall godkänt.
Ändå bra grej. En del människor borde inte alls få ha hund. Kanske på sin höjd en vandrande pinne.

Sedan när jag strosade på gröningen vid Heleneholm kom det en knarkig knarkoman med sedvanlig pitbullblandning och undrade om hundarna fick leka.
-Nä, sa jag
-Fan vad du är trååååkig sa han.
Då kunde jag sagt att problemet inte var våra "kamphundar" utan att han var larmad som ett troll, men det är svårt att nå fram till troll så jag höll truten. Han borde typiskt bara haft en vandrande pinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar