måndag 8 november 2010

Mad skillz

Langade fram guran och spelade några truddeluttar för Saskia. Jag körde några örhängen från öppna förskolan så som "Hej tummen upp" och "Tänk om jag hade en liten liten apa". Responsen - sådär. Man kan dock skrämma henne med bassträngarna, det är roligt.

Sen körde jag en låt med barréaccord också efter som jag inte gillar barré och dessutom inte vet hur det stavas. Det gjorde ont i handen, inte möe gitarrmuskler kvar där inte. Men om jag övar 10 minuter om dagen blir jag snabbt asgrym. Eller åtminstone så jag tror att jag kan spela Bob Marley på Kräftskivan. Been there. Done that. Bought the t-shirt.

Vidare har jag funderat över varför laughter uttalas laafter medan daughter uttalas dårter. Är det någon lingvist som följer bloggen så tar jag tacksamt emot svar.

Slutligen vill jag att alla kommer ihåg att tacka alliansen ordenkligt innan ni går och lägger er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar