torsdag 25 november 2010

tippe tippe TIPP TAPP!!!

Nu är det jävlar i mig mysigt! Snö ute, städat hemma och julmarknad på jobbet.
Visserligen lite livsfarligt att cykla men det kan jag leva med eftersom det är så fiiiint med snö. Älskar snön innan jul. Hatar snön i mars, men den dagen den sorgen. Varje dag har sin egen plåga. Osv. Osv...

Pajsan kom förbi igår, om en person som bor i tjottaheiti någonsin kan sägas komma förbi? Hon var här i alla fall och det var väldans trevligt. Också trevligt att det när bäddat i soffan för mig när jag datar. Brukar visserligen alltid ha dagtäcke. Många använder filt i soffan men jag säger varför ha det halvbra när du kan ha det helskönt. Alltså ett täcke för soffan och ett för sängen. Komplettera med snarkande hund. Brunvit. Jämntjock.

Och alltså julmarknad på jobbet. Eftersom jag tycker att julpynt är det mysigaste som finns är det lite som att dö och vakna i paradiset. Tomtepundandet är mer utbrett än man kanske tror. Folk bara ääälskar att köpa tomtar. Jag köper mest annat pynt men en liten tomterackare har jag skaffat. Eller kanske mera nisse. Anyhoo jag tar kort på honom när han kommit hem.

Ciao-ao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar