tisdag 2 november 2010

Apua!

Har fixat lite mysigt hemma bara.

Apua betyder som alla vet hjälp på finska. Jag har ju varit lite finsk här i det senaste med Väinö Linna och Max Peezay. Jag har ju en finlandssvensk pappa men det där kulturarvet har det aldrig varit så mycket med.

Anledningen till utropet är att jag blivit med en 120 madrass och ett soffbord och det var lite mer än mina 37 kvm klarade av. Golvyta i skrivande stund: 0 kvm. Men golvyta är jävla överskattat och bordet är grått och 50-talsstil och med mosaik så det förstår ni ju kära läsare att det var en must-have.
Madrassen är Carros och ska väl vandra tillbaka till henne så småningom. Allt löser sig utom nyfödda barn som Lill-Babs brukar säga.
Tills vidare ligger den som ett spännande snubbelhinder bredvid sängen för oss inte så morgonpigga som är lite vingliga när väckarklockan ringer. Det ska vara utmaningar i tillvaron jajamensan.

Jag har ägnat helgen åt att äta, dricka och snacka skit om killar så det får väl betraktas som fullkomlighet.

3 kommentarer:

  1. feng sui är för töntar, som jag brukar säga.

    SvaraRadera
  2. äta dricka och snacka skit om killar är det bästa!

    SvaraRadera
  3. Lisa K: Men just, feng sug min röv brukar jag säga.

    Lisa: Livet på hela pinnen!

    SvaraRadera