fredag 29 oktober 2010

Max Peezay

Det är ju lite min graj att vara sist med det senaste så nu har jag upptäckt Max Peezay. Han släppte en skiva förra året. Hej med i svängen-Recksén.
Det började med att någon länkade en you-tube video och sedan laddade jag ner skivan och nu går den varm i lurarna. Det fina i kråksången är att om jag köper skivan så får jag även Hop Louies illustrationer till låtarna. Då känns det ju värt att hosta upp.
Iofs är det faktum att jag blivit med lön också en del i upphostandet. Därför måste kultur vara gratis, så även fattiga får lyssna på Max Peezay. Förutom Max Peezay borde även mat, boende, resor vara gratis. När jag tänker efter borde pengar avskaffas för det är sjukt omodernt. Ba hej vi kör ett system från bronsåldern för det är fresh.
Denna snugga tröja köfte jag på Mobilia.

Förutom Max Peezay har jag idag varit på Mobilias köpcenter aka helvetets förgårdar. Jag han köpa hälsporrkuddar och temuggar men inne på Lindex var det tjyvkört. Svindel och paniksvettning. Jag höll mig fast i mina småbyxor (köp 2 betala för 3) och tittade neråt och tänkte på att andas. Strumpor hann jag inte köpa. Dessutom höll jag på att inte hitta ut.
I fuckin hate köpcenter, hur kan man bygga något så vidrigt? Och hur kan man ha 2 Espressohouse i samma lilla låda? Nu ska jag aldrig mer gå dit. Jag ska skaffa ny cykel och susa runt fri som vinden.

Nu ska jag bara säga Max Peezay en gång till.
Max Peezay

3 kommentarer:

  1. Jag har inte heller hört, så jag är ännu mera sist.
    Köpcenter, fyfan. Hoppas du får tag i en ny cykel snart så du slipper skiten!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag insåg inte förrän jag blev av med den hur beroende jag är av cykeln. Det blir till att surfa blocket. Köpe o köpe.

    SvaraRadera
  3. Det är ett sundhetstecken att få panikångest av köpcentra!
    Själv blir jag grälsjuk och får ont i hela kroppen.

    SvaraRadera