söndag 10 oktober 2010

Memento mori

Detta är en fontän med döden som man kan köpa på riktigt, googla så får ni se.

Moshi moshi!
Helgen är gådder och med den fina fröknarna Wendel, senior och junior som var här på besök. Vi hade det mycket mysigt, gick på resturang och besökte Mandala, affären med allt inom tomtar, troll döskallar och indianer. Man kan säga att den affären gick hem stenhårt åtminstone hos junior. Jag förstår henne, jag hade smällt av av lycka om jag hittat en sån affär när jag var 11 år. Jag smäller lite nu vid 33 också faktiskt. Och jag köpte rökelse. Det ska man elda på hösten, det är mysigt. Men bara Nag Champa, alla andra rökelser luktar grillkorv.

Efter att dom åkte blev det promenad i solen. Jag gick till ett litet torg jag aldrig sett förut. Torget hade en bilhandel med reservdelar till Saab och en alkispub och en konstig staty av en demolerad häst. Sånt var ju stort på 70-talet. I Gråbo fanns det tillexempel en staty med fyra aliminiumbumlingar travade på varandra. På statyn brukade ofta någon ung konstvetare klottra: Hundbajs i folie. Hehe.

Jag längtar lite efter att gå till en frisör, det har jag inte gjort sedan Brantings tid. Jag misstänker dock att dom ska skälla för att jag förstört mitt hår. Jag tror ofta att jag ska få skäll. Till exempel av djursjukhuset för att jag inte kan klippa klorna på min hund. De skäller så klart inte. Vore just en snygg affärsidé. Det är nog mer jag som alltid tror att jag gjort något fel sådär för säkerhets skull. That's taskig självkänsla for you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar