söndag 28 november 2010

Vi går på kalas

Anfäkta och anamma! Väcks av telefonen men hinner inte svara. Visar sig att jag skulle jobbat idag men när jag ringer upp är vikarien redan inringd. Slutet gott - allting gott.
Det bidrar också till att jag känner mig extra ledig. Vilket är en väldigt mysig känsla.

Kanske tur att jag inte jobbar i dag considering att jag rev av två födelsedagskalas i går. Att dom orchar våra storchar. Saskia gjorde stor succé. På första kalaset skrämde hon några genom att vara helt hysterisk. Lite pga att dom satt vid gräddtårtan. Sedan gjorde hon mig till åtlöje genom att vägra gå därifrån och gå och lägga sig i sängen när jag stod påklädd i hallen. Lyckliga lydiga hund.
Sedan upprepades hela cirkusen på nästa kalajs minus skrämset. Till slut vandrade vi hem under vinternattens kalla stjärnor. Jag kan avslöja att hon inte klivit upp ännu. Det kostar på att gå på kalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar