torsdag 4 november 2010

Sukyyakihällen strikes back

Sara Trus tipsar: Det enda som krävs för att bygga ett så här mysigt krypin är att du är envåldshärskare och har obegränsad tillgång på slavar.Easy Peasy!

Lustigt, prexakt när jag skrev om Sukyyakihällen går själva Sukyyakireporten till motangrepp. Sara Trus hävdar att hatet på internet är för anonymt och för lätt att sprida.
Tjaväl. Internet är nog som det alltid varit. Skillnaden är att Sara Trus nog aldrig hamnat i så stort blåsväder förut. Jag tänker mig att både Trus och Sukyyakiägarna har en trygg tillvaro och oroar sig varken för uppsägning, utförsäkring eller oväntade utgifter. I deras värld är det oerhört att folk blir provocerade när de så öppenhjärtligt gläntar på dörren till sin förbannade vindsvåning. Jag vill hävda att folk inte blev tillräckligt provocerade. Då hade vi nämligen inte nöjt oss med nätmobbing utan expropierat sukyyakin för länge sedan.

Vad den journalistiska gärningen beträffar så är det helt ok för mig om det slutar göras hemma-hos-reportage från höginkomsttagare i Stockholm innerstad. För herregud vad jag skiter i. Och herregud vad det är lätt att inreda en lägenhet som är vacker i grunden med enorma resurser. Jag tycker inte att det är viktigt eller ens intressant. Jag tycker inte synd om överklassen. Jag tänker nätmobba dom tills jag dör.

2 kommentarer: