måndag 21 februari 2011

Helgen som gick


I lördags gick jag upp halvåtta och gjorde yoga. jag vet, sjukt läskigt jag skrämmer mig själv. Blev existensiell och undrade vem jag var och om detta var mitt liv egentligen.
Jag följde upp med brakfrukost med Tove, så sjukt mycket smox och som avrundning temla. Fick gå hem och knyta mig en stund på det.
Vaknade av att hunden spydde, då kände jag igen mitt liv igen och förstod att den där yogatjejen bara var en hallis.

Carin ringde och bjöd på middag, jag vet jag har världens bästa liv och världens bästa vänner.

Sedan avslutade jag denna sjukt sociala dag med att träffa Vilda på studion där hon gästspelade som veckans pausfågel. Jag förberedde mig och stålsatte mig för diverse introverta tatuerarkillar med tråkig attityd men det fanns inga såna där. Bara väldigt snälla roliga människor och jag hade en fantastiskt trevlig kväll. Jag gick hem innan tolv förstås så det inte skulle uppdagas att min vagn var en pumpa och mina ädla dragdjur var möss. Glömde att tappa glassko, ska pm:a mig själv om det nästa gång.

Jobbade på söndagen, pratade med Carro på kvällen. Jag vill att vi ska bli mer formella med varandra och lägga till titlarna. Jag ska numera tilltala Carro som Fröken Administratören och hon kallar mig Herr Doktor som vanligt. Kommissarie Rex går också bra bara jag får en titel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar