lördag 12 februari 2011

Whats new?

Det är kvinnan på bilden som skrivit snusket, tänk på det nästa gång du väljer bort att ha sex med en tjockis.


Whats new?
Jo Mubarak har avgått efter sju sorger och åtta bedrövelser. Förmodligen tar det honom ytterligare 30 år att begripa att han faktiskt blev avsatt. Självinsikt verkar inte ligga för honom.

Min killförkylning verkar ge med sig. Vila är det nya svarta.

Jag har kollat True Blood. Tyvärr alltså, det blir mer konstigheter och blodslask och tunnare och tunnare soppa. Vilket är exakt vad som händer i böckerna. Bådar inte så gott för framtiden.
Visst det är jätteroliga karaktärer men någon slags story är ändå grundläggande. Och gärna inte samma samma samma. Bill och "Shookeh" har en omöjlig kärlek. Sookie litar på Bill, Sookie kan inte lita på Bill, Sookie gråter. Dessutom har alla lösögonfransar. Det stör mig.

Anyhoo idag ska lite Lindströms och Zettermans ner till Malmö, fatta vilken tillvaro, ena finbesöket efter det andra. Tyvärr kommer dom inte förrän i kväll. Som att jag vore gjord av tålamod!

Jag har läst Michael Nyqvists bok, När barnen lagt sig. Den var fin och ganska sorglig. Jag brukar ju tycka att alla böcker och filmer jag gillar handlar om rädsla för kärlek och utanförskap. Vilket förmodligen säger mer om mig än om alla filmer och böcker. Hehe. Det är i alla fall ett jättebra slut. På topptiolistan över bra slut i böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar