onsdag 16 februari 2011

My neck, my back

Idag har jag gratinerat pappi på 67-årsdagen, jag passade även på att gnälla över kylan. Vi enades om att det är förjävligt.
Sedan hade jag tante Kanthe och tante Nilsen på middag. Vi utbytte djupsinnigheter medan vi smorde kråset såsom vikten av kofta och att Metallica gjorde bort sig med Napsterhistorien sen må Ride the ligthning vara hur fet den vill.
Marika stämde min guitar och det är sinnessjukt att alla ska söka jobb på en arbetsmarknad som är så krävande att fan ingen orkar med den.
Saskia sov den rättfärdigas sömn efter att ha underhållit så många tanter på en kväll.
Jag har köpt en masserare på Emmaus. Inte en sån där blank stav som brukar marknadsföras som "nackmassör" utan en solid plastlåda med två valsar som knådar innanför ett tyg. Den är typ från 80-talet och luktar lite bränt när man kör den. Den är säkert förbjuden precis som de eminenta värmedynorna i el. Men det skiter väl jag i som Lo brukar säga. Det är skönt för ryggen. Utom på de fläckarna som är så förstelnade att vad som helst gör ont. Röggen, en livstil.
Jag läser "Igelkotten elegans" nu det är en fin liten bokjävel. Den handlar om en bokmal som arbetar som portvakt i ett hus fullt med fisförnäma knösar. Vi bokmalar är allt livets salt.
Ciao-ao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar