onsdag 11 maj 2011

De fyra årstiderna

Ouch
Sitter och smälter den extremsmarriga maten jag precis rörde ihop. Jag tog fryst asiatisk kryddmix (=koriander, chili, ingefära och etwas besonderes) rörde ner i fräsch kräm, smetade in laxfilé och ungsbakade. Ackompanjerade det hela med färsk vitkål och paprika med sesamolja och soja.  Shit mi gaad så gott det blev.

Plus att det var lättlagat vilket är lite a och o sådär vid halvåttastrecket när det börjar kurra lite i magen.

När jag kommer hem från jobbet vill jag gärna lägga ner all verksamhet men så funkar tydligen inte vuxenlivet. Till exempel måsta man ha sitt dagliga bröd. Och duscha, åtminstone till de större högtiderna.

Våryran tar sig i uttryck av att jag vaknar hiskeligt tidigt och tycker det är dags att gå upp men sen blir jag trött som ett jehu under dagen. Skönt ändå att sluta skylla på brist på ljus och gå rätt in i vårtröttheten. Sen kommer sommarslappet och sen, ja då är det dags för en höstdepression. Sedan är det mörkt och då blir jag trött av mörkret.

 Ja det är sannerligen inte lätt att vara liten och jämntjock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar