tisdag 3 maj 2011

En ovanligt röd söndag



Stoppa borgarna i papperskorgarna

Jag blev tillsagd på skarpen i söndags att skriva något nytt och hot går ju hem så jag gör väl det då. Efter en oändlig radda lediga Påskdagar var det första maj och att ka-chinga in ännu mer ledig tid. Ka-ching!

Piffad till tänderna stegade jag till Möllevångstorget. Jag hade nog tänkt demonstrera men jag kom liksom av mig. Det var som att ingen hade riktigt roligt. Kan också bero på att alla frös.

Världens tidigaste sommar har nämligen ändrat sig och kommit på att den ville vara världens tidigaste vinter.

Roligt var det däremot att mingla runt. Vid min vansinnigt höga ålder går man ändå mest på demonstrationer av sociala skäl. Tjingsa runt lite, kolla hur mycket kompisars barn har vuxit. Ganska mycket hade dom vuxit. Sammanlagt säkert ett par meter.

Jag såg lite av demonstrationen inifrån en resturang där jag smörjde kråset medan de förtryckta massorna gick ute i spöregnet. Lite som en rysk aristokrat sekunderna innan det smällde i Leningrad.

Sedan hade jag en kanonkväll på På besök. Kan vara malmös trevligaste bartender som presenterade den ena godölen efter den andra. Sen rultade jag hem med hjälp av Skriet från Augustenborg som faktiskt inte bara bor nära på internex utan även AFK.

Måndagen var dryg men karaktärsdanande.

I morgon är jag ledig igen. Jag har inte varit så här mycket ledig sedan Branting brann och det var mycket länge sedan ska ni veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar