söndag 15 maj 2011

Normalbrand

Jag drog till icamaxi för att handla mitt dagliga bröd. Jag kom hem med hårfärg, oxpytt ett bröd och en ost. Äkta bra handling. Äkta lönt att cykla till världens supermarket för det liksom.

Jag skrev ett rafflande inlägg om boken "Dingo dingo" för två-tre dagar sedan som gick upp i rök för att blogger hade tekniskt fel. Jag tänker då sannerligen ta den här bloggen till wordpress inom kort för goddammit vad det är sämst när ens viktiga text raderas.
-Jamen varför skriver du på datorn o kopierar din text till bloggen, kanske du undrar.
-För att jag inte är helt jävla anal, säger jag.

Ananans har jag inte gjort så mycket, jag städade som vanligt. Bland annat bokhyllan för jag ser den hela tiden nu när jag bytt plats på soffan. Jag ser även en liten klutt med spindelväv/damm (båda?) under lilla extrafönstret. Så kärt!
Dö-Nilsson kom på trekaffe och jag åt 2 (zwei) mazariner valle volle bjän. (det är franska och betyder att det är jag värd).

Sedan har det varit årsdagen av både skotten i Ådalen och Staten Israels bildande.
Eller katastrofen som Palestinierna kallar den. Demonstrationer i dag i Palestina och i hela världen. Israel har tydligen skjutit 10 demonstranter.
Nu ligger visserligen Israel mycket långt från Ådalen men jag tror ändå de gjorde det till minne av några andra maktlystna svin.

Fridens liljor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar