lördag 21 maj 2011

The end


Här är en av apokalypsens sju ryttare.




God afton medborgare.


Idag skulle jorden gått under enligt något amerikanskt snille. Nu är hon fem i tio och från mitt fönster ser jag att Rasmusgatan ligger där den brukar alltså kan Ragnrök icke ha kommit. Rasmusgatan kommer ju förvandlas till en Brevätande Bombian enligt den fornnordiska mytologin och löpa bärsärk med sina homies Fänrisulven och Midgårdsormen. Men nu blev det ju inget med det.


Skönt på sätt o vis för min lördag var som en måndag så jag hade då rakt inte tid med någon apokalyps. Jobba, äta middag och titta på Sons of Anarchy o sen var den dagen gådder.
Jag är ändå glad att jag inte är med i ett MC-gäng och handlar med vapen o sånt, verkar sjukt stressigt. Det är liksom Polisen och den andra polisen och rivaliserande gäng hela dagarna och innan man få gå o lägga sig måste man gömma alla liken.

Vapnen i serien kommer från IRA och från Gaza. Nu är jag inte med i någotdera befrielsekrig men jag skulle bli väldigt förvånad om vapenfabriker kan finnas i Gaza och dessutom producera ett sånt överflöd att de exporterar till USA. Jag har mera tolkat det som att inget kommer varken in eller ut därifrån men det är klart då blev det inget exotisk touch på teveserien.

Och irländare är ju alltid bra för dramaturgin, plus att jänkare liksom ba ääälskar the old world och har en oerhört romantisk bild av Europa.

Fast jag gillar serien, den är actionspäckad och skådisarna är bra. Dessutom är Henry Rollins med som bindgalen supernazist. Bara en så sak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar