söndag 29 augusti 2010

Chad och Brad


Knep den apselut sista biljetten till X2000s tåg mot malmö. Precis fullsketet även i hundvagnen alltså. Där brukar det annars vara gott om plats. Saskia blev totalförrvirrad när det satt en kanadensare på hennes plats. La sig motvilligt på golvet. Kandensaren var väldigt snäll och tvärsöver gången satt en lika snäll jänke som hette Chad. Dom heter alltid Chad, jänkarna. Jag minns inte kanadensarens namn men vi kan säga Brad för det blir roligare då.
Båda var studenter såklart och där satt jag mitt i Nordamerikanska kontinenten. Fick lära mig att Niagarafallen ligger på gränsen mellan USA och Kanada och att dom är finast på Kanadasidan. Dom tyckte om Lund. Lund är ett dockskåp sa jag. Jag tror inte dom förstod vad jag menade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar