onsdag 25 augusti 2010

På landsorten


Det är jävligt gött att göra ingenting en dag, särskilt som det är socialt ganska hektiskt att hälsa på hos folk hela tiden. Väldigt trevligt men hektiskt.

I dag har jag passat huset och katterna heeela dagen när Marina var på jobbet. Gött. Det blev middagslur och second breakfast och hela det.
Sen gick jag och Saskia till jaktstugan och tillbaka. Det var inga jägare där. Förmodligen var dom ute och försvarade liv och lem mot rävar och kaniner.
Vi gick in igen ganska snabbt för mina Adidas tålde inte vått gräs. Allt som är piffigt i stan förlorar sitt värde på vishan.

Saskia blir ivrigt uppvaktad av den hundälskande katten Grishnak och framlever alltså dagen i ständig skräck. Övriga kattpopulasen är Dovris som inte riktigt har alla fjädrarna i skruden och en skelögd kattunge som heter Zlatan. Mest har vi sovit i hög hela dagen.

Jag kollade också klart The men who stare at goats. Den var ganska bra. Inte jättebra men OK. Den handlar om ett specialförband inom Amerikanska militären. Med fjärrskådning och tankekraft ska dom besegra lede fi. Det är mycket med schamanism och LSD och sånt. Dom betraktar sig själva som jediriddare. Sruvat och roligt men liksom inte hela vägen fram.

Jag började kolla den igår efter vi sett Precious men med tanke på vilken kaliber av film Precious är så var det så klart svårt att ta in något av The men who stare at goats. Precious däremot var helt jävla fenomenal. Jävligt otäck och grymma skådespelare. Den tycker jag ni ska se allesammans. Sitter som en käftsmäll men lyckas lämna en bra känsla trots all sorglig misär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar