onsdag 2 mars 2011

Bed of nails

                                          Praktiskt och snyggt till kräftskivan


Shit my Gaaad! Jag har nageltrång.
Världen brinner och så får jag en sån särdeles futtig krämpa! Men det gör görsketaont faktiskt.
Om ni någon gång får nageltrång, undvik gärna att leka vildsint med er hund, oskyldiga nafsande kan vara förödande men det hjälper att blunda och tänka på störtade diktaturer.

Jag började läsa "Sasjenka" av Simon Montefiore. Den handlar om en överklassflicka som är Bolsjevik och deltar aktivt i revolutionen som tonåring. Som vuxen är hon partiets gullegris tills Stalin en vacker dag får för sig att hon och hennes man är folkfiender och det blir enkelbiljett till Lubljanka. Där någonstanns slutade jag läsa för jag fick klaustrofobi men boken är väldigt intressant fram tills dess, säkert därefter också. Det är dock synnerligen tramsigt att författaren är helt upphängd på Sasjenkas jättelökar och hur alla män suktar efter henne. Han borde försöka inte vara fullt så horny när han skriver nästa roman.

Jag la ner "Sasjenka" och hoppade på Katarina Wennstams "Alfahannen" istället. Den verkar bra. Jag gillar Wennstam. Feministiska författare rocks och det vet alla.

Idag var jag trött och sur på jobbet. Jag hoppas verkligen på att vara mitt vanliga soliga jag i morgon. Det är så tråkigt att vara en surjävel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar