onsdag 23 mars 2011

Televerket

Telefonisterna på bilden fick andra dåligt betalda jobb efter datoriseringen men karln i mitten står kvar på samma fläck och latar sig.


Jag lyckades just tappa en smörklick mellan ugnsluckan och ugnen. Den skulle ursprungligen till formen med mat men den gled av såsom smörklickar ofta gör och sen var den fast. Jag har löst det som den moderna 2000-talsmänniskan bör. Jag struntar i det och bloggar om det. Tacka gud för internex.

Jag har varit på kalas i Alingsås. Tyvärr inte potatisfestival men man kan ju inte få allt här i livet. Fick barnvakt för hunden så jag tog bussen ner. Halva priset och eftersom tågen inte går i tid längre så spelar det ingen roll på det viset. Men klart tåg är bekvämare, å andra sidan har bussarna spottat upp sig. Fällbara sköna fåtöljer och eluttag vid varje säte åsså gratis internet på det. Lyss och lär SJ säger jag bara. Och när jag säger SJ menar jag alla tågföretag. Det orkar inte tusan hålla på med det där privatiseringstramset.
Jag tror jag ska börja säga Televerket om Telia. Det var inget fel på Televerket, dom hade orange Volvobilar  och det var inga konstigheter.

Annars har väl inte så mycket hänt sen sist mer än att Japan har flygit i luften.

2 kommentarer:

  1. SUK! (skrattar ut högt). Jävla smörklick, asså.

    SvaraRadera
  2. Men asså...hur lyckas jag?
    Visade hunden att spisen var gjord av smör på vissa ställen så jag tror det är löst nu. Grattis till ditt svullna knä!

    SvaraRadera