onsdag 30 mars 2011

Dags att deklamera

Hå och hej.
Hunden och jag har mens.
Idag var hon med på jobbet. Den dåliga nyheten är att Angelica sa att hon hade kissat på golvet i köket. Den goda nyheten är att hon bara hade spytt. Ändå skönt med en hund som är rumsren vid 5 års ålder.

Jag har deklarerat för jag är så himla redig. Plus att om jag inte gör det bums och genast så glömmer jag allt och står där med skammen 3:e maj och kölhalas av Skatteverket.

Jag har varit på Löplabbet och beställt sulor för 1800 coronas. Gud i London. Jag förväntar mig att det ska vara typ det bästa jag varit med om med gjutna sulor. Sulmannen var en go kille från Göteborg så jag gillade honom av lokalpatriotiska skäl.
Sen är det ju så himla skönt när någon bryr sig om en och vill hjälpa. Ni vet som Optikern.

Om jag ska vara gnällig - och jag ser ingen anledning till varför jag inte ska vara det; det är ju min blogg - så hade det ju varit skönt om jag hade kunnat få någon liknande reaktion från de läkare jag besökt med min onda rygg genom åren. Läkare brukar mer titta på mig och tänka: Men du är ju fattig, tjock och dessutom kvinna vad menar du att JAG ska göra åt dina problem? Sen säger dom åt mig att börja träna.
Sen kissar dom lite på läkareden och ropar in nästa patient.

Men skit i det snart har jag alla sulors morsa och livet blir tiptop. Nu ska jag till ICA och köpa specerier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar