onsdag 22 december 2010

alles klar

Gud i London! Nu är allt klart nu kan raska fötter börja springa tripp tripp tripp när fan dom behagar.
Allt och allt förrexten. Jag har liksom minimerat julbestyren så som alla andra hushållsgöromål.
Bara päronen och syskonen får klappar och dom är inhandlade på jobbet. Antal besök i svettigt köpcentrum: 0.
Jag tar med dom au naturèl och slår in dom i Lerum. Antal förstörda krusiduller på tåget: 0
Julstöket skiter jag i. Jag tänker inte tvätta fönstren förrns jag flyttar och hör sen. Antal skurknän: 0
Istället har jag ägnat mig åt det jag gillar med julen. Pynt i drivor (från jobbet då så klart) och tända ljus och sånt mög. Ja och så gav jag mig själv en Tromsöresa i julklapp.
Man kan säga att jag torkar mig i röven med julstressen. Det borde vara alla förunnat att jobba på loppis.

Är lite nojig dock för att mitt tåg inte ska avgå alternativt stanna i flera timmar. Har planerat att bunkra med matsäck och vatten till mig o Saskia och en god bok samt mitt allra bästa tålamod. Verkligt att det rekommenderas att inte åka någonstans alls dan före dopparedan då hela landet är på resande fot. Jaja vad är väl en bal på slottet? Jag kan inte ens börja att uttrycka hur korkat jag tycker det är att tågnätet inte har byggts ut för att motsvara behoven. Eller att underhållet blivit så eftersatt. Men tack privatiseringarna. För det man äger tar man ju hand om.Yeah right. Som alla vet som har bott hos en privat hyresvärd...

Slutligen verkar det som att jag skrämde skiten ur Neander Nylander, min läskiga granne för honom har jag inte sett röken av. Tur ändå att jag är ett så ilsket fruntimmer. Försåvitt det inte sitter ett kattlik uppspikat på dörren när jag kommer hem från julferien.
Ciao-ao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar