lördag 25 december 2010

Hare Kristmas

Okaj okaj. Juldag i Lerum. Total tråkma. Försöker äta bort den men det går dåligt.
Rasslade upp på ett tåg utan värme och toaletter som var en timme sent. Är oerhört glad för det eftersom det bara gick typ 3 tåg från Malmö C till Göteborg på hela dagen den 23:e. Många kom inte fram alls så en timmes försening är inte ens lönt att snacka om.
Mest minnesvärda var tanten som tyckte alltihop var Berlusconis fel och gubbtoken som tog min plats med hänvisningen att sånt inte gäller längre eftersom han missat två tåg. Civilisationens fernissa är tunn. Särskilt hos somliga.

Julafton förlöpte utan konstigheter. Jag slog sönder ett vinglas och Saskia åt upp tomtens gröt. Så Malmögänget har skött sig bra kan man säga. Inga Norénscener...än. Men jag hart ett dygn till på mig innan jag far hem. I morgon ska vi handla på Lindex. Om vi örkar. Det ligger nämligen här så slipper man åka till Göteborg och gå i köpcentrum, wich I hate.

Nu ska jag läsa inredningstidning om självgoda Stockholmare i mediebranchen som inreder. Jag siar: vita väggar och designklassiker+en skojsig kitchgrej bafatt visa hur mycket självdistans och humor de har de små filurerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar