onsdag 29 december 2010

Dope show

Okej drogade Saskia igår.
Fick en tid på djursjukhuset och tänkte "Hey! Jag smider medan järnet är varmt" Eller så hade jag tänkt om jag vore Lucke Luke. I alla fall. Det var bara skitliv hos veterinären denna gången. För Saskia alltså, jag gillar Djursjukhuset men hon hade panik. J'accuse raketerna.
Jag köpte hela klabbet: lugnande piller, DAP-spray och nötlever. Det sista mest för att det var så synd om det lilla hjärtat. Tjångade i hunden piller när vi kom hem på doktorns inrådan så jag skulle veta vad som funkar.

Funkade väl helt ok. Hon blir trött och sover genom smällarna fast 7 timmar senare var hon fortfarande groggy och gick lite ostadigt. Det tyckte jag var lite läskigt så jag kör hippiesprayen fram tills fredag så får hon tabletter på kvällen. Hur som helst är det bättre än när hon bara är skiträdd och flämtar. Fetvadd i öronen är tydligen också bra. Finns tydligen på Apoteket. Jag trodde det bara var på Albert och Herberts tid man använde sånt som fetvadd men icke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar