söndag 19 december 2010

mogen ungdom

Gick en frejdig vinterpromenad med Saskia. Messade först Manne för att se om han var vid god vigör så jag kunde hämta min kofta. Han har såhär 2 timmar senare inte svarat så jag tolkar det som att vigören är...halvbra.


Igår träffade jag mina 20-somethinggrannar när jag tog upp tvätten. Dom skulle ut och hade förfest. Kände mig som värsta urtidsdjuret som tvättar på lördagkvällen (Då har man ju gott om tid). Ville liksom stanna och tala om att jag minsann inte alltid varit en sån här dönicke men erkände loppet kört i stället. Ägnade kvällen åt internex, snus och deckare. Mitt bästa.

Nu kokar jag linssoppa för det känns som soppa är just vad man ska äta en sån här söndag. Jag tänker stavmixa den och smoxa i grädde för lite extra piff.

Försöker sätta upp tavlor men ramarna är fel för betongkrokarna och står ut från väggen på ett sketafult sätt. Ack den som ändå jobbade på loppis o hade tillgång till andra billiga ramar. Oh förresten...det göööör jag ju.

Nu messar Manne. Kände väl på sig att jag baktalade hans vigör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar