måndag 27 december 2010

Joråsåatte

Skorpan gäspar kvart över sprickan i glaset och jag ska apselut gå o lägga mig jättesnart. Bara en kort update.
En affär 10 meter bort som säljer strumpor (ja visst är det mystiskt?) utökar med att sälja raketer i mellandagarna. Kvarterets ohängda glin är naturligvis skitglada men Saskia liiiiiider.
Det är faktiskt synd om henne på riktigt. Hon darrar och flämtar och vill inte ens äta leversnittar. Och om mig är det också synd som får ont i hundmammahjärtat.
I morgon är det jag som ringer djursjukhuset. Det måste finnas något lugnande till hundar. Antingen det eller så övertygar jag hela området om såna där fina stämningsfulla thailändska papplyktor istället för smällare och otyg.

Ananas är det bra. Gött att vara hemma. Faktiskt gött att jobba. Lugnt och fint på Emmaus, folk är o handlar ihjäl sig lite till på mellandagsrean. Vilken jag inte tänker sätta min fot på.
Hellre vargen än Lumor.

Carro kom hem från Madeira, en liten vecka har känts ganska lång. Fast det är klart man gör ju så jämrans mycket under julhelgen. Ja inte själva julafton då för då sitter man mest av tiden.

Jaha nu bombar dom igen, jag går och lägger mig i storsängen med darrande ålen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar