onsdag 29 september 2010

Dolce vita

                                                 Jag innan anställning

                                                  Jag efter anställning

Jag vet att jag tjatar om min anställning men det är en stor grej i mitt liv. T.ex det här med att betala räkningar. Howdydoody vilken konstig känsla att inte få magknip efteråt för att pengarna inte ska räcka till. Dom kommer ju räcka till! Helt sjukt.

Jag har dock fortfarande dåligt samvete när jag köper något och räknar dagar vs. pengar kvar på kontot men det släpper kanske. Proglemet är till viss del att när man varit lusfattig i 8 år som jag har så finns det så rysligt många hål att fylla. Nu har jag i alla fall vågat rensa ut alla gamla o trasiga underkläder.

Fast jag vill ju inte heller köpa prylar för mina pengar. Jag vill resa och äta god mat, kanske gå på lite teater eller konserter. Det är exakt så min mamma o pappa alltid prioriterat. Det har jag inte alltid fattat grejen med men till syvende och sist är jag mina föräldrars barn. Bara att gilla läget.

Jag gillar läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar