måndag 20 september 2010

Heja Svärje - Sjuk Tumör!


Ja vad säger man. Alliansen vann och SD kom in i Riksdagen. SD är 3:e största partiet i Malmö. I dag har varit en sorglig dag.

Men fastän det har känts som en riktigt jävlig baksmälla har jag nog aldrig varit mer kommunist, mer antifascist än i dag.
Aldrig att jag tänker ge upp inför marknadsanpassning och populism. Inför samhället som tvingar oss trampa på varandra för smulor.
Som skyller en nedmonterad välfärd på människor som tvingats fly från sina hemländer. Där rädslan sprider sig som en löpeld och alla som avviker från normen är ett hot. Om de så är lesbiska, hemlösa eller utan jobb.

Aldrig att jag tänker låta dom jävlarna ta mig.

Så kom ihåg det vänner, i dag och alla kämpiga dagar vi har framför oss. Efter natten kommer gryningen och från mörkret stiga vi mot ljuset. Det finns en anledning till att vi sjunger så.

2 kommentarer:

  1. För det första, jävligt bra inlägg, för det andra, aldrig att jag tänker låta de där jävlarna ta mig heller!

    SvaraRadera