onsdag 8 september 2010

Dr Google


Alltså när jag slutligen ringer sjukvårdsupplysningen angående hälsporren får jag prata med en Jolanta som läser innantill från internex.

Med mitt katastroftänkande har jag naturligtvis redan konsulterat alla hemsidor man kan tänka sig. Det kunde ju inte hon veta men jag önskar mig varma omhändertagande sjukvårdsupplysare som hummar medlidsamt och ev. bjuder på bröstkarameller. Jag vet inte ens vad bröstkarameller är men jag gillar hur det låter.

Tydligen ska jag köpa inlägg att ha i skorna. Det känns ju foxy...Bara att slå till på klimakteriejacka när jag ändå är igång. Eller kanske börja gå med käpp. Käpp är stiligt. Voodookäpp med alligatorhuvuden. Har dom det hos sjukgymnasten?

3 kommentarer:

  1. Embla skaffade gjutna ilägg, man kan få det från ortopeden, men då får man antagligen stå i kö hur länge som helst. Vi gick till ett ställe i Alingsås som heter "gå bra, må bra". Efter att ha haft den där helvetes-hälsporren i över ett år blev hon bra på några månader.

    SvaraRadera
  2. Va får barn hälsporrar? Jag trodde det var något som gällde tanter i min ålder. Jag ska genast kika på inlägg.

    SvaraRadera
  3. Hälsporre låter som ett litet litet skruvformat djur. Jag är rädd för det.

    SvaraRadera