tisdag 28 september 2010

Haglar...

...gör vuxenpoängen. För ett år sedan satt jag på mitt stökiga kollektiv och självömkade. Ingen lägenhet, inget jobb ingen utbildning. Ingen man eller barn heller för den delen. Vad jag nu skulle med dom till utan lägenhet,  allt. hade ju blivit skitjobbigt. Men självömkar man så gör man. Lika bra att riva av hela programmet så att säga.

Nu sitter jag här i min mysiga lilla etta med min mysiga lilla anställning och har köpt Ecco-skor. Vuxet på min ära. Vilket känns helt OK såhär 30+  Jag lovar att jag haft opraktiska skor så det räcker för detta livet och nästa.

När jag var 20nånting trodde jag att jag kunde gå i högklackat. Sommar som vinter. Det kunde jag inte. När jag inte vinglade ramlade jag. Numer har jag klivit ner från mina höga klackar. Om det inte gäller extrafina-fuck-me-skor. Dom köper jag sen använder jag dom inte. Dom är trevliga att ha i alla fall, jag tror jag ska börja ha dom framme som prydnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar