onsdag 22 september 2010

På teaaaaater


Jo jag gick alltså på teaaaaater. Det första som hände var att jag spillde mineralvatten på min granne. Mineralvattnet som jag dyrt och heligt lovat cafétjejerna att jag kunde hantera. Gick ju bra annars.
Kände mig inte särskilt salongsfäig. Marika skrattade åt mig.

Trots den dåliga starten hade jag förnämlig roligt på teatern. Pjäsen Ingvar är något så overkligt som historien om Ingvar Kamprads liv helt framförd i sång. Det låter konstigt men det var jättebra. Det var roligt att få skratta lite åt Sverige också efter det rysliga valresultatet.
Man kan säga att den även handlade om Ingvar Kamprads saktfärdiga "moraliska" kapitalism vs. börsspekulanterna. Det kan man ju tycka lite allt möjligt om men fenomenet Ikea är intressant och pjäsen är intelligent gjord.

Ananananas händer inte så mycket. Jag jobbar och sover. Det är fortfarande väldigt spännande att ha en anställning och mer ansvar. Jag försöker lära mig slå tillgodokvitto i kassan. Det går inte ens sådär, det går skitdåligt. Lyckligtvis har jag arbetskamrater med tålamod. Det kommer sluta med att mina kunder inte får lämna tillbaka grejer. "Tyvärr maskinen är sönder och kvittopappret är slut"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar