måndag 17 januari 2011

i vilket allt får sin förklaring

                                          Har du boarn?


Tofu i köttsås som smakförstärkare lät lite mystiskt tyckte jag, men allt fick sin förklaring i ett samtal med barnens mamma. Fetaost. Inte tofu. Asså den som väntar sig fetaost och får tofu lär bli grymt besviken. Och vice versa. Rå tofu smakar lite som disktrasa. Knaperstekt med curry och god soja är det en delikatess.

I alla fall så är bonusbarnen hemåkta nu. Lite tomt och lite skönt. Lyckligtvis har jag en hel kindergarten med bonusbarn om det skulle knipa.
Det finns inget som är så sjukt tacksamt som att vara vuxen utan föräldraansvar i relation till ett barn. Bonusvuxen liksom.
Därtill har jag ju hund. Alla mina barn relaterar till mig som Saskias Agnes eller Agnes med hunden. Smällar man får ta. Inte ens min mamma tycker att jag hälsa på utan Saskia. "Nähä är hon inte med" säger hon med all världens besvikelse i rösten.

Jaja det töar och Malmö är sitt allra gråaste. Jag tänker passa på att ha sneakers en liten vecka innan snön kommer tillbaka. Rejält trött på mina slitna vinterkängor nu alltså.
Jag tänker på klänningar och bikinis och målade tånaglar och opraktiska skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar