fredag 14 januari 2011

Twins mm

Tjing tjong!

Twinsen är här. Wendeltwinsen alltså. Jag hämtade dom efter jobbet. Eller. Jag tidigarela mitt jobb så jag kunde hämta dom eftersom jag tydligen hade smällt i deras mor att jag skulle vara ledig på eftermiddagen. Sen tog vi en taxi från centralen till mig. Chaffisen tyckte att 500:- var lagom att betala. Jag ba: Öööh...
Sen sa han att jag inte förstod mig på priser för att jag inte var affärsman. Jag bara: Öööh...
Vi kompromissade oss fram till 200:- och han stängde av taxametern. Sicken rackargubbe.
Sen talade han om att jordens undergång var nära.
Jag ba: Öööh...

Tjaväl, sedan fikade vi och öppnade paket och kollade film. Jag höll på att somna heeeela filmen. Alltså jag är verkligen van vid att knyta mig lite mitt på dan. Förmodligen utlöser soffan mina sömnhormoner. Sen kom jag på att vuxna dricker kaffe när dom är trötta. Det hjälpte lite fast jag var ändå tvungen att diska och styra upp mellan varven för att inte bli snarkande tant Agnes.

Himla praktiskt med storbarn. Sköter sig självt alltså. I morgon ska vi laga nån sorts pasta med köttbullar och tofu. Spenande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar