onsdag 19 januari 2011

Tjo och tjim


Howdy. Lite mosig i huvet efter jobbet. Jag och Kristina på har ett nytt projekt. Det går ut på att vi ska ut och ta lite frisk luft under dagen för att inte vara så mosig i huvet sen.
Syrebrist alltså.
Jag tror det är kunderna som andas upp all syre. I morgon ska jag säga till dom att inte andas så mycket i butiken.

I dag har jag försökt förstå varför Anna Odell blir åtalad och Lars Vilks ses som en väktare av demokrati och yttrandefrihet. Det lyckades jag inte med.

I går försökte jag förstå varför den flinande norskpaddan Skavlan har ett tv-program på bästa sändningstid. Det lyckades jag inte heller med. Men vår Herres vägnar äro som sagt outgrundliga.

Försökte förklara arbetslinjen lite för Saskia här hemma men hon hävdar att hon är för liten för att arbeta och har för korta todar. Jag är mycket orolig att hon ska fastna i bidragsberoende och sluta ta ansvar för sitt eget liv.

Nä det var väl allt då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar