söndag 2 januari 2011

Romantik

Socialt accepterad indoktrinering av oskyldiga barnasinnen

Jag tycker 2011 hittills har skött sig bra. Jag gjorde apselut ingenting igår. Lite nyårsdekis trots mitt nyktra nyår. Jo jag gick en promenad på kvällen. Änna görhalt. Tö och sen minusgrader får ju det resultatet. Jag fick promenera där det gick helt enkelt. Några hundägare och uttråkade tonåringar ute, annars lugnt o fint. Typiskt sitta-inne-dag, nyårsdagen antar jag.

Tittade inte på traditionsenliga Ivanhoe. Dels har jag inte tv3 och dels är den så tråkig så klockera stannar. Och lång. 4-5 timmar med enegelsmän i järnkalsonger och väna jungfrur.
Som barn tyckte jag den var oerhört romantisk. Det är för att barn indoktrineras i att tycka att menlösa prinsessor som räddas av riddare är det finaste som finns.

Eller så är man bara mer romantisk när man är liten. Eller så är jag för cynisk nu. Jag kanske ska sikta på att bli mer romantisk 2011? Kan man vara singel och romantisk eller krävs det två för att svärma i månskenet? Måste jag inreda med tyll och rosor eller är det mer en inställning?
Jag ska luska i saken och återkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar